Skip to main content

Խելագար Ձին

Փոքր Բիգհորնի ճակատամարտում ամերիկյան հրամանատար Ջորջ Արմստրոնգ Կաստերը որոշեց չսպասել հնդկացիների ու ամերիկյան հիմնական զորքի բախմանը: Նա որոշեց կիրառել տարածված մարտական հնարք՝ հարձակվել հնդկացիների գյուղի վրա, սպանել ու գերի վերցնել հնդկացիների կանանց ու երեխաներին, որպեսզի հնդկացիների զորքը ստիպված լինի բաժանվել մասերի՝ աղետը կանխելու համար:

Շաման Նստած Ցուլի կողմից ոգեշնչված ըստ տարբեր տվյալների 900-ից 1800 հնդկացի մարտիկները հարձակվեցին Կաստերի հեծելազորայինների վրա՝ 31 սպա, 566 զինվոր, 15 զինված քաղաքացի ու 35-40 հետախույզ կազմով:

Տարբեր պատճառներ են բերում Կաստերի պարտության համար. վատ հրացաններ, թվական գերակշռություն և այլն: Հետաքրքիր է՝ ինչ էր մտածում վերջինս, երբ զորքի մնացորդների հետ ամրացել էր բլրի վրա, որտեղ նույնիսկ բոլոր վիրավորների համար տեղ չկար:

Վերջին հարձակումն, ըստ հնդկացիների հետագա վկայությունների, տևեց «այնքան, որքան պետք է սոված մարդուն իր ճաշն ուտելու համար»: Ու հետո՝
Ինչ-որ տեղ «The Fountain»-ն է հիշեցնում: Ինչ-որ կողմից:

Ճակատամարտը գլխավորած հնդկացի առաջնորդներից մեկը՝ Խելագար Ձին, զինվորի կողմից մեջքին հասցված դանակի հարվածից մեռնելուց առաջ ասաց.
«Բարեկամ, ես քեզ չեմ մեղադրում սրա համար: Եթե լսեի քեզ, այս դժբախտությունն ինձ չէր պատահի: Ես թշնամի չէի սպիտակ մարդուն: Երբեմն իմ երիտասարդները հարձակվում էին իրենց թշնամի հնդկացիների վրա ու խլում նրանց պոնիները: Նրանք էլ նույնն ի պատասխան էին անում: Մենք բիզոն ունեինք ուտելու համար, նրա մորթին՝ հագուստի ու մեր վիգվամների համար: Մենք ռեզերվացիայում պարապության կյանքին, որտեղ մեզ հակապակ մեր կամքի էին քշում, նախընտրում էինք որսը: Երբեմն բավականաչափ ուտելու բան չէինք ունենում, ու մեզ չէին թողնում, որ որսի համար ռեզերվացիայից դուրս գանք: Մենք նախընտրում էինք ապրելու մեր ձևը: Մենք պետության համար ծախս չէինք: Մենք ուզում էինք խաղաղ ապրել, որ մեզ հանգիստ թողնեն: Ձմռանը զինվորներ ուղարկեցին, նրանք ավերեցին մեր գյուղերը: Նույն կերպ եկավ «Երկարահերը» (Կաստերը): Ասում են՝ մենք մորթել ենք նրան, բայց նա նույն բանը մեզ կաներ, եթե մենք չպաշտպանվեինք ու չկռվեինք մինչև վերջ: Մեր առաջին մղումն ունեցածներս հավաքելն ու փախչելն էր, բայց մենք այնքան փշրված էինք, որ ստիպված էինք կռվել: Դրանից հետո ես իմ մարդկանցից մի քանիսի հետ Տանգ գետով վեր գնացի ու խաղաղ ապրեցի: Բայց պետությունն ինձ հանգիստ չթողեց: Ի վերջո, ես վերադարձա Կարմիր Ամպի գործակալություն: Էլի ինձ չթողեցին լուռ մնալ: Ես հոգնել էի կռվելուց: Ես գնացի Բծավոր Պոչի գործակալություն ու խնդրեցի առաջնորդին ու իր գործակալին, որ թողնի ինձ խաղաղ ապրել: Ես գործակալի հետ այստեղ եկա, որ խոսեմ Մեծ Սպիտակ Առաջնորդի հետ, բայց ինձ թույլ չտվեցին: Նրանք փորձեցին կապկպել ինձ: Ես փորձեցի փախչել, ու զինվորն իր սվինը մեջս խրեց: Ես ամենն ասացի»:
P.S. Ու ընդհանրապես, միայն յանկիներն էին կարող «Նա, ով նստած է խելագար ձիու վրա» անունը «Խելագար Ձի» թարգմանել:

Comments

Popular posts from this blog

Ոչ, խունկն ու սոդան ընդհանրապես չեն օգնի. հոդված քաղցկեղի մասին

Ոգեշնչված է Արման Գասպարյանի panarmenian.net-ում հրապարակած «Խունկն ու սոդան չեն օգնի» հոդվածից ու դրան հաջորդած քննարկումից : Քաղցկեղը, բնականաբար, ուժեղ էմոցիոնալ արձագանք առաջացնող ախտորոշում է: Իսկ այն, ինչ առաջացնում է ուժեղ էմոցիոնալ արձագանք, դժվարացնում է ռացիոնալ երկխոսությունը: Նախքան քաղցկեղի բուժման եղանակների քննարկմանն անցնելը, մի փոքր պատմեմ իմ փորձի մասին: Ես ու քաղցկեղը Գրեթե մի տարի առաջ ես ձախ ամորձուս վրա գոյացություն հայտնաբերեցի: Երեք հնարավոր դիագնոզ կարող էր լինել՝ վարիկոզ, ցիստ, ուռուցք: Երեքից ամենավախենալին, բնականաբար, չարորակ ուռուցքն էր, ու որոշ մտատանջություններից հետո մտքումս որոշեցի, որ հավանաբար հենց դա էլ կլինի: Ես քաղցկեղի ռիսկային գոտում գտնվող մարդ եմ՝ ելնելով իմ բնակավայրից, սննդակարգից, ծխելու փաստից: Այդ իրավիճակում միակ ռացիոնալ որոշումը կլիներ գնալ բժշկական զննության: Բայց ես, վախի պատճառով, երկար ժամանակ նույնիսկ չխոսեցի դրա մասին ինչ-որ մեկի հետ: Սթրեսը բերեց էրեկցիայի մասնակի խանգարման, որը ես նույնպես վերագրեցի ուռուցքին:

Բանավեճի արվեստը. 3 «չի՛ կարելի»-ներ

Որոշեցի բանավեճի արվեստի մասին հոդվածաշար գրել: Ի վերջո, հայալեզու շրջանում միայն առանձին անհատներ են նրան տիրապետում գիտակցաբար: Այս անգամ, որքան էլ ոչ տիպիկ լինի ինձ համար, կսկսեմ ոչ թե հիմունքներից, այլ երեք «չի՛ կարելիներից», որոնք այդքան հաճախ են պատահում մեր բանավեճերում: Ցանկացած դեպքում, բանավեճ սկսելուց առաջ անկեղծորեն ինքներդ ձեզ հարց տվեք. ի՞նչ արդյունքի եք ձգտում: Եթե միայն ցանկանում եք ապացուցել, որ ճիշտ եք, ապա մի բանավիճեք: Դուք ճիշտ եք, ու եթե նույնիսկ իրականում ճիշտ էլ չեք, ապա ձեզ հակառակում համոզելը կպահանջի լիքը ավելորդ էներգիա, կարող է առաջացնել վիրավորվածության զգացողություն ու ոռի մրմռալ բանավեճում պարտված կողմի մոտ: Իսկ եթե իրոք ցանկանում եք պարզել, թե երկու և ավելի տեսակետներից որն է ճիշտ, ապա խնդրում եմ, մի օգտվեք հետևյալ փաստարկներից: Ռասսելի թեյաման Եթե ես հայտարարեի, որ Երկրի ու Մարսի միջև էլլիպտիկ շրջագծով չինական թեյաման է թռչում, ոչ ոք չէր կարողանա ժխտել իմ պնդումը, եթե ես բավականաչափ զգույշ լինեի, որ ավելացնեի՝ թեյամանն այնքան փոքր է, որ ա

Հուլիոս Էվոլա, «Հեծնի՛ր վագրին. հոգու արիստոկրատի գոյատևման ձեռնարկ» (Հատված)

ՄԱՍ ԱՌԱՋԻՆ. ԿՈՂՄՆՈՐՈՇՈՒՄՆԵՐ Ա. ԺԱՄԱՆԱԿԱԿԻՑ ԱՇԽԱՐՀՆ ՈՒ ԱՎԱՆԴԱԿԱՆ ՄԱՐԴԸ «Այս գիրքը նպատակ ունի ուսումնասիրել այն հատկանիշներից մի քանիսն, որոնց համաձայն մեր ժամանակաշրջանն, ընդհանուր առմամբ, տարրալուծման ժամանակաշրջան է: Միաժամանակ գիրքն անդրադառնում է այն հարցին, թե ինչպիսի վարք ու գոյության ինչ ձև է նպատակահարմար տվյալ հանգամանքներում մարդու կոնկրետ տեսակի համար: Պետք է նկատի ունենալ այս սահմանափակումը: Այն, ինչ ես պատրաստվում եմ ասել, չի վերաբերում մեր օրերի հասարակ մարդուն: Հակառակը, ես նկատի ունեմ մարդուն, ով ինքն իրեն տեսնում է ներգրավված այսօրվա աշխարհի մեջ, նույնիսկ դրա ամենախնդրահարույց ու բուռն բնագավառներում, բայց ներքուստ չի պատկանում այդպիսի աշխարհին, ու ոչ էլ պատրաստվում է հաշտվել դրա հետ: Նա զգում է իրեն, ըստ էության, իր ժամանակակիցների մեծամասնությունից տարբեր տեսակ: Նման մարդու բնական տեղը, երկիրը, որտեղ նա օտարական չէր լինի, Ավանդության աշխարհն է: Ես ավանդություն բառն օգտագործում եմ հատուկ իմաստով, որը սահմանել եմ այլ աշխատության մեջ: Այն տարբերվում է հասար